Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald;
Gelet op het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
Gelet op het uitvoeringsbesluit van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
Gelet op de omzendbrief MOB/2009/1 van 3 april 2009;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988;
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017;
Gelet op het besluit van het schepencollege van 3 februari 2023 om in de Boeienaarstraat, tussen de Joseph Smeetslaan en de Boudewijnlaan, de volgende parkeermaatregel in te voeren: verplicht parkeren half op de berm, half op de rijbaan;
Overwegende dat er gebiedsdekkende maatregelen van toepassing zijn in de Boeienaarstraat:
- afbakening bebouwde kom;
- afbakening zone 30;
Overwegende dat het aanvullend reglement enkel gemeentewegen betreft;
Op de Boeienaarstraat van de Schuttersstraat tot de Joseph Smeetslaan (gewestweg N763) in de richting van de Joseph Smeetslaan geldt:
verboden rijrichting voor iedere bestuurder;
de maatregel geldt niet voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A en speed pedelecs.
Op de Boeienaarstraat vanaf de Joseph Smeetslaan (gewestweg N763) in de richting van de Schuttersstraat geldt:
toegelaten rijrichting op de openbare weg met eenrichtingsverkeer;
fietsers, bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A en speed pedelecs mogen in de twee richtingen rijden.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeersborden C1;
- de verkeersborden worden aangevuld met onderborden M12;
- verkeersborden F19;
- de verkeersborden worden aangevuld met onderborden M18.
Op de Boeienaarstraat ter hoogte van het kruispunt met de Joseph Smeetslaan geldt:
de bestuurders moeten voorrang verlenen;
de plaats waar de bestuurders, zo nodig, moeten stoppen om voorrang te verlenen, wordt aangeduid.
Op de Joseph Smeetslaan ter hoogte van het kruispunt met de Boeienaarstraat geldt:
de bestuurders hebben voorrang.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeersborden B1;
- wegmarkeringen overeenkomstig art.76.2 van de wegcode;
- verkeersborden B15.
Op de Boeienaarstraat van de Joseph Smeetslaan (gewestweg N763) tot de Boudewijnlaan langs beide zijden van de weg geldt:
- het is verplicht te parkeren deels op de berm of op het trottoir;
- het einde van de parkeerreglementering wordt aangeduid;
- het begin van de parkeerreglementering wordt aangeduid;
- de parkeerreglementering geldt over een afstand van meer dan 300 meter.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeersborden E9f;
- de verkeersborden worden aangevuld met x-borden Xb, Xa, Xd.
Volgend aanvullend reglement wordt opgeheven: niet van toepassing.
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de afdeling Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.