Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald;
Gelet op het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
Gelet op het uitvoeringsbesluit van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
Gelet op de omzendbrief MOB/2009/1 van 3 april 2009;
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017;
Gelet op het voorstel van de dienst Mobiliteit om ter hoogte van huisnummer 2c, over de volledige breedte van de drie molok afvalcontainers van de appartementsgebouwen, een parkeerverbod in te voeren voor het periodiek opstellen van de vrachtwagen met kraan van de afvalverwerkingsfirma;
Gelet op het besluit van het schepencollege van 14 april 2023 om het parkeerverbod op voormelde locatie in te voeren door middel van het aanbrengen van een gele onderbroken streep aan de kant van de deels ondergrondse afvalcontainers;
Overwegende dat er gebiedsdekkende maatregelen van toepassing zijn in de Rozenstraat:
- afbakening bebouwde kom;
- afbakening Zone 30;
Overwegende dat het aanvullend reglement enkel gemeentewegen betreft;
Op de Rozenstraat ter hoogte van het kruispunt met de Rijksweg (gewestweg N78) geldt:
de bestuurders moeten voorrang verlenen;
de plaats waar de bestuurders, zo nodig, moeten stoppen om voorrang te verlenen, wordt aangeduid.
Op de Rijksweg (gewestweg N78) ter hoogte van het kruispunt met de Rozenstraat geldt:
de bestuurders hebben voorrang.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeersborden B1;
- wegmarkeringen overeenkomstig art.76.2 van de wegcode;
- verkeersborden B15.
Op de Rozenstraat ter hoogte van huisnummer 2C, over de breedte van de drie molok afvalcontainers geldt:
het parkeren op de rijbaan is verboden.
Dit wordt gesignaleerd door:
- wegmarkeringen overeenkomstig art.75.1.2° van de wegcode.
Volgend aanvullend reglement wordt opgeheven: niet van toepassing.
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de afdeling Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.
Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald;
Gelet op het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
Gelet op het uitvoeringsbesluit van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
Gelet op de omzendbrief MOB/2009/1 van 3 april 2009;
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017;
Overwegende dat in het kader van het werk “Wegenis- en rioleringswerken Windmolenweg” de wegenis van de Windmolenweg, de Kannegatstraat en de Molenveldstraat werd aangepast;
Gelet op het voorstel van de dienst Mobiliteit om, naar aanleiding van de infrastructurele heraanleg in deze straten, nieuwe verkeersmaatregelen in te voeren:
- Windmolenweg: door de verkleining van de conflictzone aanpassing voorrangsregeling op het kruispunt Windmolenweg-Kannegatstraat: verkeersbord B1 (omgekeerde driehoek) en haaietanden op wegdek op de Windmolenweg in plaats van het verkeersbord B5 (STOP-bord) en STOP-streep;
- Windmolenweg: invoeren voorrangsregeling ter hoogte van de twee wegversmallingen in de Windmolenweg: ter hoogte van huisnummers 47-49 voorrang voor het verkeer richting N78; ter hoogte van huisnummers 67-69 voorrang voor het verkeer richting Boorsem-centrum;
- Kannegatstraat: verlagen van de maximum snelheid van 70 km/h naar 50 km/h op de Kannegatstraat – brug en oprit brug – tussen het begin van de bebouwde kom “Boorsem” en de Windmolenweg;
- Molenveldstraat: toevoegen onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer” onder verkeersbord “F99c” (enkel toegang voor bestuurders waarvan het voertuig vermeld staat op het verkeersbord);
Gelet op het besluit van het schepencollege van 14 april 2023 om de volgende verkeersmaatregelen in te voeren in de Windmolenweg:
- door de verkleining van de conflictzone een aanpassing aan de voorrangsregeling op het kruispunt Windmolenweg-Kannegatstraat: verkeersbord B1 (omgekeerde driehoek) en haaietanden op wegdek op de Windmolenweg in plaats van het verkeersbord B5 (STOP-bord) en STOP-streep;
- invoeren voorrangsregeling ter hoogte van de twee wegversmallingen in de Windmolenweg: ter hoogte van huisnummers 47-49 voorrang voor het verkeer richting N78; ter hoogte van huisnummers 67-69 voorrang voor het verkeer richting Boorsem-centrum;
Overwegende dat hiervoor het aanvullend reglement van de Windmolenweg, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 9 juni 2020 moet aangepast worden en terug ter goedkeuring moet voorgelegd worden aan de gemeenteraad;
Overwegende dat het aanvullend reglement enkel gemeentewegen betreft;
Op het kruispunt van de gewestweg N78 (Rijksweg) met de Windmolenweg geldt:
de bestuurders moeten de lichten van de driekleurige verkeerslichten opvolgen;
de plaats waar de bestuurders moeten stoppen ingevolge het verkeersbord B5 wordt aangeduid.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeerslichten overeenkomstig art.61 van de wegcode;
- wegmarkeringen overeenkomstig art.76.1 van de wegcode.
Op de Windmolenweg ter hoogte van het kruispunt met de gewestweg N78 (Rijksweg) geldt:
de bestuurders moeten de rijstrook volgen om in de door de pijlen aangewezen richting te rijden.
Dit wordt gesignaleerd door:
- wegmarkeringen overeenkomstig art.77.1 van de wegcode.
Op het kruispunt van de gewestweg N78 (Rijksweg) met de Windmolenweg geldt:
de voetgangers moeten de lichten van de tweekleurige voetgangerslichten opvolgen.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeerslichten overeenkomstig art.63.1 van de wegcode.
Op de Windmolenweg vanaf de gewestweg N78 (Rijksweg) over een lengte van 60 meter geldt:
het is iedere bestuurder verboden de doorlopende streep te overschrijden, alsook links van de streep te rijden wanneer deze de twee rijrichtingen scheidt.
Dit wordt gesignaleerd door:
- wegmarkeringen overeenkomstig art.72.2 van de wegcode.
Op de Windmolenweg ter hoogte van het kruispunt met de Slakweidestraat geldt:
Op de Windmolenweg ter hoogte van het kruispunt met de Kannegatstraat geldt:
de bestuurders moeten voorrang verlenen;
de plaats waar de bestuurders, zo nodig, moeten stoppen om voorrang te verlenen, wordt aangeduid.
Op de Slakweidestraat ter hoogte van het kruispunt met de Windmolenweg geldt:
Op de Kannegatstraat ter hoogte van het kruispunt met de Windmolenweg geldt:
de bestuurders hebben voorrang.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeersborden B1;
- wegmarkeringen overeenkomstig art.76.2 van de wegcode;
- verkeersborden B15.
Op de Windmolenweg ter hoogte van de Slakweidestraat geldt:
bestuurders mogen niet rijden, stilstaan of parkeren op de markeringen.
Dit wordt gesignaleerd door:
- wegmarkeringen overeenkomstig art.77.4 van de wegcode.
Op de Windmolenweg van de Slakweidestraat tot de Molenveldstraat geldt:
het is iedere bestuurder verboden de onderbroken streep te overschrijden, behalve om in te halen, om links af te slaan, om te keren of om van rijstrook te
veranderen.
Dit wordt gesignaleerd door:
- wegmarkeringen overeenkomstig art.72.3 van de wegcode.
Op de Slakweidestraat ter hoogte van het kruispunt met de Windmolenweg ter hoogte van huisnummer 37 geldt:
op de Molenveldstraat ter hoogte van het kruispunt met de Windmolenweg geldt:
de bestuurders moeten stoppen en voorrang verlenen;
de plaats waar de bestuurders moeten stoppen ingevolge het verkeersbord B5 wordt aangeduid.
Op de Windmolenweg ter hoogte van huisnummer 37 ter hoogte van het kruispunt met de Slakweidestraat, Molenveldstraat geldt:
de bestuurders hebben voorrang.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeersborden B5;
- wegmarkeringen overeenkomstig art.76.1 van de wegcode;
- verkeersborden B15.
Op de Windmolenweg van de Molenveldstraat tot de Schipperstraat in beide richtingen geldt:
het is verboden voor bestuurders sneller te rijden dan 50 km per uur.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeersborden C43.
Op de Windmolenweg van de Kannegatstraat tot de Schipperstraat in beide richtingen geldt:
de toegang is verboden voor bestuurders van voertuigen waarvan de massa in beladen toestand hoger is dan 5 ton;
de maatregel geldt niet voor plaatselijke bediening.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeersborden C21;
- de verkeersborden worden aangevuld met onderborden Type IV.
Op de Windmolenweg ter hoogte van het kruispunt met de Slakweidestraat en de Molenveldstraat geldt:
op de Windmolenweg ter hoogte van huisnummers 47-49 geldt:
op de Windmolenweg ter hoogte van huisnummers 67-69 geldt:
de bestuurders moeten het verkeersplateau dubbel voorzichtig en met matige snelheid naderen, zodat zij erover rijden met een snelheid die niet meer bedraagt dan 30 km per uur.
Dit wordt gesignaleerd door:
- een plateau.
Op de Windmolenweg ter hoogte van het kruispunt met de Slakweidestraat en de Molenveldstraat geldt:
fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen moeten de oversteekplaats volgen om de rijbaan over te steken.
Dit wordt gesignaleerd door:
- wegmarkeringen overeenkomstig art.76.4 van de wegcode.
Op de Windmolenweg ter hoogte van huisnummer 47-49 in de richting van de Kannegatstraat geldt:
de bestuurders moeten voorrang verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen.
Op de Windmolenweg ter hoogte van huisnummer 47-49 in de richting van de gewestweg N78 (Rijksweg) geldt:
de bestuurders hebben voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen;
Op de Windmolenweg ter hoogte van huisnummer 67-69 in de richting van de gewestweg N78 (Rijksweg) geldt:
de bestuurders moeten voorrang verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen.
Op de Windmolenweg ter hoogte van huisnummer 67-69 in de richting van de Kannegatstraat geldt:
de bestuurders hebben voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeersborden B19;
- verkeersborden B21.
Volgend aanvullend reglement wordt opgeheven: Windmolenweg, alle verkeersmaatregelen zonder zonale geldigheid (besluit gemeenteraad van 9 juni 2020).
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de afdeling Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.
Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald;
Gelet op het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
Gelet op het uitvoeringsbesluit van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
Gelet op de omzendbrief MOB/2009/1 van 3 april 2009;
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017;
Overwegende dat in het kader van het werk “Wegenis- en rioleringswerken Windmolenweg” de wegenis van de Windmolenweg, de Kannegatstraat en de Molenveldstraat werd aangepast;
Gelet op het voorstel van de dienst Mobiliteit om, naar aanleiding van de infrastructurele heraanleg in deze straten, nieuwe verkeersmaatregelen in te voeren:
- Molenveldstraat: toevoegen onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer” onder verkeersbord “F99c” (enkel toegang voor bestuurders waarvan het voertuig vermeld staat op het verkeersbord) ten behoeve van het cliënteel van “Al Mulino”, perceeleigenaars, bezoekers bewoners en bewoners;
- Windmolenweg: door de verkleining van de conflictzone aanpassing voorrangsregeling op het kruispunt Windmolenweg-Kannegatstraat: verkeersbord B1 (omgekeerde driehoek) en haaietanden op wegdek op de Windmolenweg in plaats van het verkeersbord B5 (STOP-bord) en STOP-streep;
- Windmolenweg: invoeren voorrangsregeling ter hoogte van de twee wegversmallingen in de Windmolenweg: ter hoogte van huisnummers 47-49 voorrang voor het verkeer richting N78; ter hoogte van huisnummers 67-69 voorrang voor het verkeer richting Boorsem-centrum;
- Kannegatstraat: verlagen van de maximum snelheid van 70 km/h naar 50 km/h op de Kannegatstraat – brug en oprit brug – tussen het begin van de bebouwde kom “Boorsem” en de Windmolenweg;
Gelet op het besluit van het schepencollege van 14 april 2023 om de volgende verkeersmaatregel in te voeren in de Molenveldstraat: toevoegen onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer” onder het verkeersbord “F99c” (enkel toegang voor bestuurders waarvan het voertuig vermeld staat op het verkeersbord) ten behoeve van het cliënteel van “Al Mulino”, perceeleigenaars, bezoekers bewoners en bewoners;
Overwegende dat hiervoor het aanvullend reglement van de Molenveldstraat, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 9 juni 2020 moet aangepast worden en terug ter goedkeuring moet voorgelegd worden aan de gemeenteraad;
Overwegende dat het aanvullend reglement enkel gemeentewegen betreft;
Op de Molenveldstraat ter hoogte van het kruispunt met de Windmolenweg geldt:
de bestuurders moeten stoppen en voorrang verlenen;
de plaats waar de bestuurders moeten stoppen ingevolge het verkeersbord B5 wordt aangeduid.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeersborden B5;
- wegmarkeringen overeenkomstig art.76.1 van de wegcode.
Op de Molenveldstraat vanaf de Windmolenweg over een lengte van 3 meter geldt:
het is iedere bestuurder verboden de doorlopende streep te overschrijden, alsook links van de streep te rijden wanneer deze de twee rijrichtingen scheidt.
Dit wordt gesignaleerd door:
- wegmarkeringen overeenkomstig art.72.2 van de wegcode.
Op de Molenveldstraat ter hoogte van de Windmolenweg geldt:
de bestuurders moeten het verkeersplateau dubbel voorzichtig en met matige snelheid naderen, zodat zij erover rijden met een snelheid die niet meer
bedraagt dan 30 km per uur.
Dit wordt gesignaleerd door:
- een plateau.
Op de Molenveldstraat van de Windmolenweg tot de grens met de gemeente Lanaken in beide richtingen geldt:
het is verboden voor bestuurders sneller te rijden dan 50 km per uur.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeersborden C43.
Op de Molenveldstraat van de Windmolenweg tot de grens met de gemeente Lanaken in beide richtingen geldt:
de weg wordt voorbehouden voor het verkeer van landbouwvoertuigen, voetgangers, fietsers en ruiters, uitgezonderd voor plaatselijk verkeer. Het begin van de voorbehouden weg wordt aangeduid; ook het einde van de weg voorbehouden voor het verkeer van landbouwvoertuigen, voetgangers, fietsers en ruiters wordt aangeduid.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeersborden F99c, aangevuld met het onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer”;
- verkeersborden F101c.
Volgend aanvullend reglement wordt opgeheven: Molenveldstraat, alle verkeersmaatregelen zonder zonale geldigheid (besluit gemeenteraad van 9 juni 2020).
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de afdeling Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.
Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald;
Gelet op het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
Gelet op het uitvoeringsbesluit van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
Gelet op de omzendbrief MOB/2009/1 van 3 april 2009;
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017;
Overwegende dat in het kader van het werk “Wegenis- en rioleringswerken Windmolenweg” de wegenis van de Windmolenweg, de Kannegatstraat en de Molenveldstraat werd aangepast;
Gelet op het voorstel van de dienst Mobiliteit om, naar aanleiding van de infrastructurele heraanleg in deze straten, nieuwe verkeersmaatregelen in te voeren:
- Kannegatstraat: verlagen van de maximum snelheid van 70 km/h naar 50 km/h op de Kannegatstraat – brug en oprit brug – tussen het begin van de bebouwde kom “Boorsem” en de Windmolenweg;
- Molenveldstraat: toevoegen onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer” onder verkeersbord “F99c” (enkel toegang voor bestuurders waarvan het voertuig vermeld staat op het verkeersbord) ten behoeve van het cliënteel van “Al Mullino”, perceeleigenaars, bezoekers bewoners en bewoners;
- Windmolenweg: door de verkleining van de conflictzone aanpassing voorrangsregeling op het kruispunt Windmolenweg-Kannegatstraat: verkeersbord B1 (omgekeerde driehoek) en haaietanden op wegdek op de Windmolenweg in plaats van het verkeersbord B5 (STOP-bord) en STOP-streep;
- Windmolenweg: invoeren voorrangsregeling ter hoogte van de twee wegversmallingen in de Windmolenweg: ter hoogte van huisnummers 47-49 voorrang voor het verkeer richting N78; ter hoogte van huisnummers 67-69 voorrang voor het verkeer richting Boorsem-centrum;
Gelet op het besluit van het schepencollege van 14 april 2023 om de volgende verkeersmaatregel in te voeren in de Kannegatstraat: verlagen van de maximum snelheid van 70 km/h naar 50 km/h op de Kannegatstraat – brug en oprit brug – tussen het begin van de bebouwde kom “Boorsem” en de Windmolenweg;
Overwegende dat hiervoor het aanvullend reglement van de Kannegatstraat, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 9 juni 2020 moet aangepast worden en terug ter goedkeuring moet voorgelegd worden aan de gemeenteraad;
Overwegende dat er een gebiedsdekkende maatregel van toepassing is in de Kannegatstraat:
- afbakening bebouwde kom;
Overwegende dat het aanvullend reglement enkel gemeentewegen betreft;
Op de Kannegatstraat van de Windmolenweg tot de Spekstraat geldt:
het is iedere bestuurder verboden de onderbroken streep die het naderen van de doorlopende streep aankondigt te overschrijden, behalve om in te halen, om links af te slaan, om te keren of om van rijstrook te veranderen;
het is iedere bestuurder verboden de doorlopende streep te overschrijden, alsook links van de streep te rijden wanneer deze de twee rijrichtingen scheidt.
Dit wordt gesignaleerd door:
- wegmarkeringen overeenkomstig art.72.3 van de wegcode;
- wegmarkeringen overeenkomstig art.72.2 van de wegcode.
Op de Kannegatstraat van de Windmolenweg tot de Spekstraat langs beide zijden van de weg geldt:
fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A moeten het fietspad volgen voor zover het rechts in hun rijrichting ligt.
Dit wordt gesignaleerd door:
- wegmarkeringen overeenkomstig art.74 van de wegcode.
Op alle wegen die uitkomen op de Kannegatstraat en dit tussen de Windmolenweg enerzijds, en de Spekstraat anderzijds , geldt:
de bestuurders moeten voorrang verlenen;
de plaats waar de bestuurders, zo nodig, moeten stoppen om voorrang te verlenen, wordt aangeduid.
Op de Kannegatstraat ter hoogte van de kruispunten met de aanliggende wegen en dit tussen de Windmolenweg enerzijds, en de Spekstraat anderzijds, geldt:
de bestuurders hebben voorrang.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeersborden B1;
- wegmarkeringen overeenkomstig art.76.2 van de wegcode;
- verkeersborden B15.
Op de Windmolenweg ter hoogte van het kruispunt met de Kannegatstraat geldt:
op de Spekstraat ter hoogte van het kruispunt met de Kannegatstraat geldt:
de bestuurders moeten stoppen en voorrang verlenen;
de plaats waar de bestuurders moeten stoppen ingevolge het verkeersbord B5 wordt aangeduid.
Op de Kannegatstraat ter hoogte van het kruispunt met de Windmolenweg geldt:
op de Kannegatstraat ter hoogte van het kruispunt met de Spekstraat geldt:
de bestuurders hebben voorrang.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeersborden B5;
- wegmarkeringen overeenkomstig art.76.1 van de wegcode;
- verkeersborden B15.
Op de Kannegatstraat ter hoogte van het kruispunt met de Spekstraat, aan huisnummer 16 geldt:
de bestuurders moeten voorrang verlenen;
de plaats waar de bestuurders, zo nodig, moeten stoppen om voorrang te verlenen, wordt aangeduid.
Op de Spekstraat, ter hoogte van huisnummer 16 ter hoogte van het kruispunt met de Kannegatstraat geldt:
de bestuurders hebben voorrang.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeersborden B1;
- wegmarkeringen overeenkomstig art.76.2 van de wegcode;
- verkeersborden B15.
Op de Kannegatstraat ter hoogte van het kruispunt met de St-Jorisstraat geldt:
voetgangers moeten de oversteekplaats volgen om de rijbaan over te steken.
Dit wordt gesignaleerd door:
- wegmarkeringen overeenkomstig art.76.3 van de wegcode.
Op de Kannegatstraat van de Kosterstraat tot de Rolstraat in beide richtingen geldt:
de fietsstraat wordt afgebakend. Het begin van de fietsstraat wordt aangeduid ;
ook het einde van de fietsstraat wordt aangeduid.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeersborden F111;
- verkeersborden F113.
Op de Kannegatstraat ter hoogte van de Sint-Jorisstraat geldt:
de bestuurders moeten het verkeersplateau dubbel voorzichtig en met matige snelheid naderen, zodat zij erover rijden met een snelheid die niet meer
bedraagt dan 30 km per uur.
Dit wordt gesignaleerd door:
- een plateau.
Op de Kannegatstraat vanaf de Windmolenweg tot het begin van de bebouwde kom “Boorsem”, in beide richtingen, geldt:
het is verboden voor bestuurders sneller te rijden dan 50 km per uur.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeersborden C43.
Volgend aanvullend reglement wordt opgeheven: Kannegatstraat, alle verkeersmaatregelen zonder zonale geldigheid (besluit gemeenteraad van 9 juni 2020).
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de afdeling Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.
Gelet op de goedkeuring van het college van burgemeester en schepenen dd. 23 september 2022 voor een samenwerking met HeartSaver vzw om AED-toestellen te voorzien in de openbare ruimte;
Gelet op de vraag van de Vrije Basisscholen Maasmechelen-Noord aan de gemeente om tussen te komen in de onderhoudskosten wanneer zij op een openbare plaats aan hun scholen AED-toestellen plaatsen;
Gelet op de vraag van de voetbalclub LS Leut aan de gemeente om een tussenkomst bij het plaatsen van een AED-toestel;
Overwegende dat er in de toekomst veel gelijkaardige vragen worden verwacht;
Gelet op het feit dat Maasmechelen een ‘hartveilige gemeente’ is;
Gelet op het project van ‘Live is Life’ waar zij samen met haar nationale fulfilment partners, waaronder voor België HeartSaver vzw, inzet om de awareness van acute hartstilstand te verhogen en om meer openbare, 24/7 beschikbare AED's te plaatsen;
Gelet op het all-in-one pakket dat Live is Life heeft uitgewerkt voor haar AED-projecten en waar scholen en sportclubs beroep op kunnen doen indien zij het nodige bedrag inzamelen via online fundraising;
Overwegende dat het plaatsen van minstens een AED-toestel per school en sportclub opportuun lijkt voor Maasmechelen, omdat we zo een groot deel van Maasmechelen afdekken door het aanbieden van een AED-toestel dat voor iedereen toegankelijk is in onze woonkernen;
Overwegende dat het gemeentebestuur de kosten van deze toestellen uitspaart indien deze via dit project worden geplaatst bij scholen of sportclubs;
Gelet op de goedkeuring van het schepencollege dd. 31.03.2023 van de overeenkomst tussen het gemeentebestuur en HeartSaver vzw;
Gelet op de beslissing van het schepencollege dd. 31.03.2023 waarbij het principieel akkoord gaat met het gemeentelijk reglement betreffende de tegemoetkoming bij de plaatsing van een AED-toestel aan scholen en sportclubs in Maasmechelen op een toegankelijke en openbare plaats;De Gemeenteraad gaat akkoord met het gemeentelijk reglement betreffende de tegemoetkoming bij de plaatsing van een AED-toestel aan scholen en sportclubs in Maasmechelen op een toegankelijke en openbare plaats.