Terug College van Burgemeester en Schepenen

vr 22/04/2022 - 08:45 raadzaal

Hamerpunten

Secretariaat en administratie

Secretariaat en administratie

HR

Kunstonderwijs AMWD

Basisonderwijs

Werving en selectie

Burgerzaken

Bevolking

Financiële dienst

Overheidsopdrachten

Belastingen

Patrimonium, mobiliteit en werken

Mobiliteit

Openbaar domein

Begraafplaatsen

Omgeving

Stedenbouw

Milieu

Vrije Tijd-Cultuur

Cultuur

Beleidspunten

Secretariaat en administratie

Secretariaat en administratie

Staf - organisatiebeheersing en privacy

Organisatiebeheersing en privacy

  • In het kader van de GDPR regelgeving zijn besturen verplicht op een informatieveiligheidsplan op te stellen.

    Het informatieveiligheidsplan voor de jaren 2020 tot en met 2025 werd in het verleden opgesteld, maar werd nog niet ter goedkeuring voorgelegd aan het beleid. 

    In dit informatieveiligheidsplan worden acties inzake GDPR en informatieveiligheid opgenomen. Het plan werd voorgelegd aan het managementteam en wordt jaarlijks geëvalueerd in de privacycel. 

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van het directieoverleg van 24.03.2022.

Staf - noodplanning, GAS en handhaving

Noodplanning, GAS en handhaving

  • Ingevolge hoger beroep bij de Politierechtbank Limburg, Afdeling Maaseik, tegen een beslissing van de sanctionerend ambtenaar d.d. 24.09.21 werd bij vonnis d.d. 04.04.22 de heropening van de debatten bevolen op 16.05.22.

    De gemeente kan ter zitting vertegenwoordigd worden door de sanctionerend ambtenaar of een afgevaardigde van de gemeente. 

    Huidig besluit heeft als doel Sheeba Verachtert, jurist bestuurlijke handhaving, aan te stellen als afgevaardigde van de gemeente.

HR

Werving en selectie

Loopbaan

  • Om ook na corona een blijvende vorm van hybride werk structureel in te bedden in onze organisatie dienen er een aantal aanpassingen te gebeuren aan de bestaande telewerkpolicy die in het arbeidsreglement vervat zit (bijlage 10: occasioneel telewerk).

    De policy telewerk wordt aangepast en zal later mee opgenomen worden bij de eerstvolgende wijziging van het arbeidsreglement. De belangrijkste wijzigingen aan de bestaande telewerkpolicy situeren zich bij de vrijwilligheid van het telewerk, wie gebruik kan maken van telewerk en hoe de aanvraag moet gebeuren, de beschikbaarheid en bereikbaarheid tijdens telewerk, het invoeren van een gemiddeld maximum van 40% van het uurrooster om te telewerken, het niet voorzien van een vergoeding en de afspraken.

Loonadministratie

Burgerzaken

Vreemdelingen

Financiële dienst

Financiën

Overheidsopdrachten

Socio-economische ontwikkeling

Toerisme

  • Er is een aanvraag ingediend door Mr. S.P. om uitzonderlijk een deel van de aanlegsteiger in de passantenhaven te reserveren, geschikt om aan te meren met 5 woonboten gedurende de werken van de Vlaamse Waterweg aan de kanaalkom in Eisden, meer specifiek vanaf zondag 2 mei 2022 t/m 21 mei 2022 .

Tewerkstelling

Patrimonium, mobiliteit en werken

Mobiliteit

Wegen

Omgeving

Stedenbouw

Grondbeleid & Huisvesting

Milieu

Vrije Tijd-Jeugd

Jeugd

Vrije Tijd-Sport

Sport

Welzijn/Samenleven

Samenleven

Secretariaat en administratie

Variapunten


Publicaties

Besluitenlijst